středa 20. srpna 2008

První den - zařizování

Rano jsme vstali uz po sesti hodinach spanku - nejak se nam nechtelo spat. Lehce jsme vybalili - kdyz jsem sledoval Vuja, tak mi bylo jasne proc ma dva bagly. Veci jako kruzitko a uhlomer jsem naposledy pouzival v analyticke geometrii na gymplu :) Ale aspon mame veci, ktere jsem s cistym svedomim nechal doma - sroubovaky aj.

Pak jsme se vydali ke Kevinovi do ubytovaci kancelare sdelit mu par informaci. Tam jsme taky potkali nejake Francouze a Nemku - jak jsme se tak predstavovali, tak jsme rekli, ze jsme cesti studenti. To zaslechl Kevin a opravil nas - jsme UTEP studenti ... a kdyz tak muzeme dodat, ze jsme z CR :) Tak jsme si to vzali k srdci ...

Pak jsme valili do International Office, kde jsme vyplnili opet nejaky formular. Dale jsme sli na vydavatelsti prukazu - necekala nas 5tihodinova fronta jako na FELu, ale byli jsme jedini ... takze uz mame dalsi IDcko. Po ceste zpet jsme jeste sli do jednoho kanclu, kde se resi predmety - chteli jsme si je zkontrolovat. Kluci to maji v pohode, ale mne zrusili nebo ani nezapsali vicemene vsechno. Zustala mi jen spanelstina, telocvik mi z nejakeho duvodu zrusili a tri oborove predmety jsem ani nemel zapsane. Mezitim co ja jsem zjistoval nepriznive informace, kluci pokracovali v rozhovoru se slicnou Kanadankou, ktera nas v patek pozvala na jeji zapas ve fotbale. Trochu znervozneny jsem s klukama s novym IDckem zabehl do Wells Farga zalozit ucet (hraci Bangu si rikaji, ze to jmeno uz nekdy slyseli, ze?) . Vysvetlili nam jak tam funguje bankovnictvi, coz bylo celkem dulezite, pac to neni uplne jednoduche. Bude nam to vicemene slouzit jako ucet, kam nam budou posilat vyplatu (jestli bude prace - ale ta by mela byt). Akorat premyslim jestli bude dolar dale stoupat a mame si prevest vsechny penize nebo ne - je to totiz zpoplatnene a to bud $10 nebo $30 ... ted nevim.
Uz jsme meli celkem hlad, ale mrkli jsme jeste do career office - prace. Tam to nastesti netrvalo dlouho. Dostali jsme letacek, ze mame vlozit CV pres net. To ovsem zatim udelat nemuzeme, protoze nemam ucet pres ktery bychom se tam prihlasili.

Pak jsme sli zpet na pokoj. Kluci sli na jidlo a ja jsem se vydal na Computer Science department vyresit si ty predmety. Po ceste jsem trochu zabloudil az na ten obrovsky stadion co jde videt na Google maps. Kdyz jsem se dostla na misto, tak jsem vysvetlil svoji situaci a ukazal dopis co mi vystavili v International Office (agitacka pro zapisovani predmetu). Slecna za stolem po me porad chtela zaznamy ze skoly - jestli mam Calculus (matika) atd. tak jsem ji nekolikrat rikal, ze jo, ale ze ji to ted nemam jak dokazat, pac nemam pristup na pocitac ani tiskarnu, kam me posilala. Pak me posadila za jeji PC a behem chvile jsem ji to vytiskl z KOSu. Pak me predala nejakemu uciteli z Ruska, coz jsem ani nahodou nepoznal, dokud mi to nerekl. Tomu jsem vse vysvetlil znova. Vysvetlil mi jak to u nich s tim systemem funguje a ze ty predmety, ktere chcu uz budou urcite plne a ze se tam nedostanu. Tak jsem rikal, ze jsem si o jejich zapsani psal uz v cervnu a ze mi to delala ta a ta zenska - tak jsme ji zavolali, ale bohuzel uz s praci pro UTEP skoncila, takze jsem spis v riti. nakonec se mnou neco vyplnili, nekde se trochu mista naslo. Ale stale musim predmety zapsat pres web - a to se mi mozna nepovede. Ted urcite ne, protoze nemam pristup a na helpdesku IT mi to nebrali.
Takze jsem znechucen sel domu. Kluci uz dojedli pizzu, kterou si prinesli od "Maleho Cesara".
$5,50 za pizzu, kterou jsme nikdo nesnedli - mozna to bylo tim, ze jsme zaludek meli celkem scvrkly.

K veceru jsme meli jet s Ginou nakupovat do Wall martu, ale nejak ji to nevyslo, coz bylo nakonec dobre, pac na nas padla unava. Usnul jsem v sedacce. Probudil me az telefon Daniela (s tim jsme se potkali prvni vecer - pry nadseny outdoorista - tak jsme se domluvili, ze neco urcite podnikneme... minimalne v zime lyzovacku - nejaky pry hodne dobry areal je hodku a pul autem), ktery nas tahal opet do hospody. Ale protoze jsme byli celkem vycerpani a nechtelo se nam opet utracet, tak jsem odmitl.

Zitra nas ceka orientation - seznameni s okolim a jak to tu bezi. Akorat nemyslim, ze nam reknou mnoho noveho, protoze jsme si toho pozjistovali celkem dost sami :)

5 komentářů:

Buri řekl(a)...

Kua hezke, prvni dny, nateseni, kazdy den prispevek, no jsme zvedav jak to bude vypadat za mesic, to uz o vas sotva uslysime co... :-)
Jinak co je to UTEP? University of Texas at El Paso? Nic jineho me nenapada....
Jinak clanky zkrat a bez misto toho do hospody nebo si zajed na SUNS! :-)

Buri řekl(a)...

Jen me tak jeste napdlo, vy musite udelat nejaky studijni vysledek aby to klaplo, nebo nemusite teoreticky udelat zadny predmet???
Jo , jinak se tam naucte americky fotbal, dovez nejaky poradny balon a po baseballu to musime taky vyzkouset... bude to prdel..

Jiří Menšík řekl(a)...

exactly ;)

to je v pohode ... vcera na nas padl casovy posun, tak jsem sel spat uz odpoledne a vzbudil jsem se v noci. kluci spali, takze jsem zacal psat a pak to dospal do rana, takze pohodicka :) o zazitky se rozhodne neokradam.

s predmetama si nejsem uplne jisty, ale asi bych to mel ukoncit. nepredpokladam, ze by to melo byt nejak extra tezke. americky fotbal nevim nevim ... P.E. si jeste musim zapsat. jinak balon na to ma vojta!

Chalum řekl(a)...

Pekne kurfa pekne. Good luck chlapici. jen kdyz jsem si cetl "Good bye CR - kveten 2009 " tak jsem uronil slzu.
p.s. a okamzite napiste vasi adresu at tam muzeme posilat ty baliky a pak rychle k nam :)

Cipous řekl(a)...

Tak jsem vyhral klikaci valku a ulovil letenku do Elpasa(hral jsem to od 18 do 4 do rana), takze Buri - NBA te muze vyjit jen na 17tis+100USD za ticket hodne blizko palubovky (asi tak jak na gymlu v prvni rade:).
Jdes do toho se mnou? NHL omrknu v rijnu v praze, NBA v lednu.

Chalume: beru si jedny trenky a dve prazdne zavazadla, zpatky to povezu plne, tak aby se letenka zaplatila :)